MÅ GOTT!

onsdag 24 november 2010

3 - Mina föräldrar

Ja vad kan man säga om min föräldrar? Båda är ensambarn, så några kusiner har jag inte vilket jag alltid tyckt är lite trist. Att både mina föräldrar och jag är ensambarn var faktiskt en av anledningarna till att jag tyckte det var viktigt att min äldsta dotter fick ett syskon. Nåja, tillbaka till ämnet.

Min far kommer söderut ifrån och min mor norrut, de träffades på högskolan där de båda gick för att sen gå vidare till att arbeta i statlig tjänst. De hänger fortfarande ihop och sedan de pensionerats flyger och flänger de jorden runt mest hela tiden. De där barnvakterna man trodde man skulle ha tillgång till mer när de gick i pension kan jag se mig i stjärnorna efter! Samtidigt är jag glad för deras skull, resandet och hobbies gör att de håller igång. Jag har haft och har fortfarande en bra relation med mina föräldrar och jag fasar för den dagen de inte finns längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar