MÅ GOTT!

torsdag 21 oktober 2010

Ekonomisk förståelse

Vid köksbordet i morse:

Dotter 1; "Mamma, ska du gå till jobbet idag?
Jag (mellan hostandet); "Nej, jag är fortfarande sjuk så jag stannar hemma idag också"
Dotter 2: "orättvist, jag vill också vara hemma och gosa i soffan!"
Dotter 1; "men mamma, om du är hemma och inte jobbar, då får du inga pengar och då kan vi inte åka till Thailand!"

Jag tänker två saker; 1 - jag ska sätta mig ikväll och försöka förklara sjukförsäkringssystemet för min åttaåring och 2 - jag känner mig ganska trygg i att mina döttrar aldrig kommer ha samma attityd som den här tjejen! Min sju- och åttaåring har liksom större grepp om verkligheten än så redan nu.

4 kommentarer:

  1. Så där låter det hemma hos oss också ibland.

    Och vilken bimbo! Nästan så man måste se kvällens freakshow...Lyxfällan.

    SvaraRadera
  2. Eller hur! De där programmen är som bilolyckor; man vill inte titta för man vet att man kommer bli illa berörd, men man f-n inte låta bli..

    SvaraRadera
  3. Men! Jag skulle ju lägga mig tidigt ikväll! Nu måste jag ju se Lyxfällan!

    SvaraRadera
  4. Sorry Singel - inte meningen att sabba dina kvällsplaner. Men hon är ju söt att se på i alla fall, den stackars lilla flickan....

    SvaraRadera