MÅ GOTT!

söndag 24 oktober 2010

Time Out


De senaste fem åren har vi tillbringat två veckor i Thailand varje vinter. Två veckor med sol, bad, värme, fantastisk mat, underbara upplevelser och allt annat som hör till en fantastisk semester. Men framförallt har vi upplevt att vi mår så oerhört bra som familj! Atmosfären, klimatet och lugnet har gjort att vi kommit varandra nära, och vi känns lugna och harmoniska tillsammans. Den känslan har gjort att vi tagit beslutet att göra en "once in a lifetime" resa i år. Jag har många gånger tänkt att det är fel att man ska behöva vänta tills man blir pensionär för att njuta längre ledighet, det är ju NU jag vill kunna njuta och umgås med mina barn.

Vår familj tar därför time-out i två månader i vinter, två månader då vi flyr vardag, stress, lämning, hämtning, gympapåsar, jobb, matsäckar, skola, snöskottning och tvång. Två månader som vi kommer att tillbringa tillsammans i Thailand!

Vardagen med tillhörande ekonomiska effekter av detta beslut kommer säkert ifatt oss, men just nu väljer vi se det som en investering. En investering i Företaget Familjen.

5 kommentarer:

  1. Det låter ju helt underbart.
    Och crazy. ;)
    Samtidigt är det nog något många skulle vilja göra. Men inte vågar.

    SvaraRadera
  2. Härligt! Hoppas att ni får det alldeles underbart!

    SvaraRadera
  3. Chrissan - visst är det så och jag kan känna att det är lite overkligt att vi är en av de som vågar faktiskt, det är ganska olikt oss. :-)
    Åh Malde - tack för din kommentar, jag har tänkt väldigt mycket på dig och din familj de senaste dagarna. Styrketankar!

    SvaraRadera
  4. Å lovely! Jag skulle kunna åka tre v i jul men Hjärtat kan bara vara ledig en vecka som det ser ut.
    Aja..Thailand står väl kvar..

    SvaraRadera
  5. Härligt för er!
    Vår familj skulle inte kunna göra en så lång resa.
    Vi är alldeles för hemmakära.

    SvaraRadera