MÅ GOTT!

fredag 22 oktober 2010

Förtroendefulla relationer

Har ikväll suttit och pratat med min äldsta dotter, riktigt pratat och lyssnat. Hon är åtta år och har ikväll varit på sitt första skoldisco. Förväntningarna var stora och hon skulle gå dit tillsammans med två kompisar. Klänningen var struken och håret fixat. Lite smink skulle kompisens mamma fixa innan hon följde tjejerna till det stora eventet. Tre timmar senare sitter min lilla stora tjej bredvid mig i soffan, rosig om kinderna och lycklig; hon har dansat och pussats "långtradare" med en pojke i klassen. En pojke som hon kanske är lite kär i, men som hon inte tänker fråga chans på - hon tänker vänta tills han frågar. Å gör han inte det så kommer hon inte bli ledsen för det, för hon har ju den där andra killen i klassen som hon också är ganska förtjust i. Åh nej mamma, det är klart att jag inte skulle pussas med en kille om jag inte själv ville det, jag gjorde det mest för att han sa att jag inte skulle våga! Varför skulle jag inte våga det?

Hon pratade, jag frågade och vi gosade i soffan tillsammans. Åtta år och har precis varit på sitt första skoldisco, älskade unge! Jag kan inte annat än hoppas att hon vill och vågar dela sina upplevelser med sin mamma i många år framöver!

1 kommentar:

  1. Åååååh! De där ögonblicken sparar man längst in i hjärtat! Fin unge du har!

    SvaraRadera