MÅ GOTT!

lördag 14 maj 2011

Drogad!

I slutet av varje förkylning åker jag på den där förbaskade rethostan. Hostan som gör att man inte får sova överhuvudtaget, det enda man gör är att försöka kväva hostningar. Mirakelmedicinen mot detta heter Cocilliana och innehåller morfin. Jag brukar alltid försöka ha en flaska hemma eftersom hostan alla gånger börjar typ kl 04.00 på morgonen.

För att förebygga hosta och underlätta sömn tog jag mig en rejäl klunk igår kväll.

Med resultatet att jag absolut sovit hela natten, sovit som en klubbad elefant! Det känns som att någon klippte till mig med en tegelsten. Jag sov till kl 10 och jag känner mig fortfarande ganska slö.

Med tanke på att jag ska stå i innebandyhall kl 08.00 imorgon så får jag nog ta det lite försiktigt med drogerna ikväll.

3 kommentarer:

  1. Är den inte receptbelagd i Sverige?

    SvaraRadera
  2. Jo, den är receptbelagd. Då jag i 20 år fått hostan i kombination med bihåleinflammation ca 2 ggr per vinter, så är hemma-apoteket vid det här laget välfyllt med sprayer, tabletter och mediciner för just detta. Cocilliana är fantastiskt effektiv, men bör absolut vara receptbelagd med tanke på beroendeframkallandet.

    SvaraRadera
  3. Jag blir hög av den medicinen och illamående så den få vara för mig.

    Bra att du blir hjälpt. Hosta är jobbigt.

    SvaraRadera