MÅ GOTT!

måndag 9 maj 2011

Härliga, fantastiska måndag!

Läser runt lite i bloggar och inser att många verkar ha en riktig skit-måndag. Själv har jag alla yttre förutsättningar att kunna ha en riktigt förbaskad skit-vecka, MEN jag tar med mig helgen och de praktiska övningarna jag fick med mig. Jag tar med mig det och väljer att hitta och behålla mitt inre lugn! För er med nyare telefoner finns det skojiga mindfulness appar man kan ladda ner som påminner en om att stanna upp. Så här ser min vecka ut, en vecka som jag skulle kunna stressa upp mig precis hur mycket som helst över;



  • Idag - maken bortrest, jag hämtar OCH lämnar. Förberedelse för utbildning, kontraktskrivning med ny medarbetare och trista besked att lämna till övriga kandidater.

  • Imorgon - konferens hela dagen, måste kasta in tjejerna på fritids redan 7.30. Bra dag förhoppningsvis men gör att jag "tappar" en hel arbetsdag. Superspeed för att hinna hämta tjejerna senast 17.30.

  • Onsdag & torsdag - jag håller i utbildning, en utbildning som jag skulle hålla tillsammans med min medarbetare, hon slutar= jag måste göra allt själv.

  • Torsdag - föräldramöte (hinner jag dit efter utbildningen?)

  • Fredag - möten i stort sett hela dagen=inget gjort!

Hör ni hur jag andas? In genom näsan och ut genom munnen, allt för att behålla lugnet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar