MÅ GOTT!

lördag 7 maj 2011

Underbara, fantastiska och unika människor!

Ok, så igår var jag på Bloggträff och hängde med 37 stycken obeskrivligt fantastiska kvinnor. Människor som man bara vill packa ihop och stoppa i bakfickan för att kunna plocka fram när man behöver lite positiv energi och påfyllnad....Underbart!

Idag har jag varit på Livsstilsskola med 17 obeskrivligt fantastiska kvinnor som alla gått igenom viktoperation. Människor som öppet och ärligt alla delar samma erfarenhet som jag.

Förstår ni vilken helg detta är för mig? Positiva möten med okända människor och energi som fullkomligt överrumplar mig!

Dagen? Ja, herregud vad du får vad du betalar för ibland! Här ska Landstingen få lära sig nåt kring uppföljning av en viktoperation; Vi har tillbringat dagen med en underbar dietist som föreläst och fått igång diskussion och frågor. En motionscoach som släpade ut oss med stavar till Observatorielunden och lärt oss att andas (det kan man naturligt som bebis men nånstans i skolålderns så "glömmer" man hur man ska göra), fick oss att skratta och känna inspiration kring motion. En psykolog som som genom mindfulness-övningar fick mina tårar att rinna och känna saker som jag i 20 år valt att förtränga.

Lägg till detta en fantastisk manlig narkossköterska som tar oss till Beirut Café och avslutar kvällen med Meze, vin och skratt!

Fattar ni vilken dag? Imorgon ska jag dit igen..........

Om någon överhuvudtaget funderar på viktoperation och har den ekonomiska möjligheten att göra det privat kan jag inte annat än att rekommendera denna klinik - bara uppföljningsprogrammet är värt kostnaden!

PS - magiska vågen visade att jag på 6 månader gått från fettprocent 46 till 31 och BMI 33,2 till 25.

5 kommentarer:

  1. Tack Nina PX för att du finns. För att du lyssnar. För att du och Miss Furie fick mig att orka följa med.

    Kram.

    SvaraRadera
  2. Tack fina du för igår. Kände knappt igen dig sen sist. Du kändes längre... och mkt smalare.;) Kram

    SvaraRadera
  3. Tack själv Malde! Tack för att du är du och för att du orkade vara med, för att du delar med dig och för att du därmed sätter saker i sitt perspektiv. Jag önskar att du inte behövde gå igenom det du går igenom och jag önskar med hela mitt hjärta att smärtan lättar!

    SvaraRadera
  4. Tack själv Chrissan, jag hann ju inte prata med dig så mycket som jag önskat förstås, men det är ju en anledning att träffas igen! Längre ja, helt seriöst så tror jag att jag växt ett par cm nu när jag slipper det där förbannade "bantnings-monstret" som tyngt mina axlar i 20 år...

    SvaraRadera
  5. Snälla berätta hur man SKA andas, för oss andra som glömt... Vore intressant att bli påmind

    SvaraRadera